The Great Ocean Road naar NewCastle

Zo! Dat is weer even geleden! We zijn zoveel onderweg geweest dat we niet de kans hebben gehad om ergens een internetcafeetje op te zoeken. Dus daarom nu een update van de dagen die we in Melbourne en de Great Ocean Road hebben gespendeerd, tot en met oud en nieuw. De dingen die we daarna hebben gedaan komen waarschijnlijk in een apart verhaal want het kost flink wat tijd, al dat typen!

Eerst hebben we dus nog een dag in Melbourne gezeten. Wat een heerlijke stad zeg! We hebben daar gewoon 2 nachten op een parkeerplaats langs de Yarra river gestaan, wat practisch het centrum is, en vele mensen hebben ons achteraf vragend aangekeken met een kreet als: "Zijn jullie niet gepakt door de politie!?" Haha, heerlijk!

Maandagavond kwam Jacqueline bij ons campertje eten. We begonnen rond 7 uur.. uiteindelijk waren we pas om 10 uur aan het eten want een pastamaaltijd voor 3 personen klaarmaken op 1 gaspitje duurt even! We hebben 3 pannen achterelkaar gebruikt (pasta, vlees groente en saus) en vervolgens op de stoep zitten eten, op een slaapzak die als picnic kleed diende. We hebben ons enorm geamuseerd om de blikken van alle mensen die voorbij kwamen lopen, fantastisch! We hebben heerlijk een wijntje zitten drinken met kerstliedjes op de achtergrond :)

De volgende dag hebben we de Rialto Tower beklommen (55 verdiepingen hoog) uiteraard wel met de lift!! Vanaf daar konden we heel Melbourne zien en zelfs de plek waar ons busje stond! (Check de pics!)
Rond half 5 zijn we de stad uitgereden naar Geelong zodat we de volgende dag nog maar een klein stukje hoefden te rijden om bij de Great Ocean Road te komen.

24 december zijn we begonnen met het afrijden van de Great Ocean Road, en wow wat issie Great! Fantastische uitzichten over de oceaan en mooie regenwouden waar je opeens doorheen rijdt. Onderweg zijn we gestopt om een wandeling te maken naar een waterval. Ook machtig mooi! Even later kwamen we er wel achter dat insmeren met zonnebrand toch wel essentieel is, want Lieke was verbrand! Auw! Op de camping in Apollo Bay hebben we die avond een mooie zonsondergang gehad, toch zeker de moeite waard voor een aantal foto's.

25 december zijn we de GOR verder af gereden en kwamen we al snel langs de beroemde Twelve Apostels (rotsen die langs de kust in het water staan). Omdat het kerst was hebben we onszelf een helikoptervlucht over de apostels kado gedaan. Machtig mooi! Het was een ritje van een kwartier maar gewoon zo gaaf! Uiteraard weer bergen foto's gemaakt.

Een stukje verderop in de buurt van Warrnambool zijn we een vulkaankrater ingereden (klinkt spannender dan dat het is) wat nu een wildreservaat is en dus beestje los rondlopen, yay! Thijs was ervan overtuigd dat hij hier eerder was geweest en toen echt koala's had gezien, dus ze moesten er nu ook zijn. We hebben elke Eucalyptusboom afgescand, maar helaas, geen koala's gezien. Wel emoe's, dus het ritje was niet voor niets geweest. Die avond hebben we gecampeerd op een mini camping vlak aan zee. Het echtpaar van de camping heeft speciaal voor ons hun berging op de kop gezet om ons een langere stroomkabel te lenen, want die van ons was te kort. Super lief van ze, maar voor hun is het normaal om anderen zo te helpen, en er geen geld voor te vragen :p
De strandwandeling die we daar gemaakt hebben was er ook eentje uit een droom: verlaten strand, zakkende zon: fan-tas-tisch!

Inmiddels hadden we de Great Ocean Road overwonnen (Warrnambool was het einde) dus zijn we de volgende dag land inwaards gaan rijden opweg naar New Castle (vlak boven Sydney) We wilden er de 30ste in ieder geval zijn dus we hadden 4 dagen om er naartoe te rijden. Die dag zijn we doorgereden naar een leuk stadje genaamd Bendigo, waar we onszelf hebben getrakteerd op een uit-etentje bij een restaurant, voor de kerst nog ;) Na het eten doorgereden naar een gratis camping waar tientallen papegaaien (galah's) rondvlogen, gaaf! Die nacht heeft het wel flink gestormd en geregend, dus we vreesden heel even voor ons tentje, maar hij heeft het overleeft.

De dag erop doorgereden naar West Wyalong. Maar voordat we daar waren kwamen we eerst in het totale niets terecht! Een grote droge vlakte waar we doorheen moesten rijden, en het hield maar niet op! best apart want zo ver waren we ook weer niet van de zee, of toch wel?? Onderweg zijn we in Hay gestopt en waren we ernstig toe aan water, dus zijn we een gratis zwembad ingesprongen :D Dat was wel even lekker!

De 28e zijn we doorgereden tot Singleton (vlakbij NewCastle) daar zijn we in een dorpje genaamd Broke op een gratis camping gaan staan. Erg mooie camping en we vonden het zeker de moeite waard, tot dat we er 's avonds achterkwamen dat er allemaal kevers van 3 cm groot tevoorschijn kwamen. Dat was wat minder!

29 december. Een uurtje gereden en we waren in New castle, daar over het strand gelopen en we ontdekten douches voor strandgangers... we konden de verleiding niet weerstaan, want we voelden ons vies en plakkerig en waren toe aan een douche. Dus hebben we gedouched! De stad nog even doorgelopen en opzoek naar een camping (alles scheen vol te zitten volgens de visitor information) Maar terwijl we langs het water reden zagen we aan de andere kant van het water een aantal caravans langs de kust staan, hmm apart. Dus toen zijn we helemaal omgereden (12 kilometer) om aan de andere kant te komen. En daar was gewoon een soort van gedoogde gratis campsite, waar allemaal mensen klaar gingen staan om het vuurwerk van newcastle te bekijken. Dus daar hebben we ons busje geparkeerd, mooi langs het water tussen allemaal gezellige mensen.

De 30ste was ook Jacqueline aangekomen in NewCastle en zijn we 'smiddags naar het strand geweest. Die ochtend, toen we langs de haven richting de ferry liepen die ons rechtstreeks naar het centrum brengt, zagen we opeens wat bewegen in het water. En ja hoor: dolfijnen! Hoe gaaf was dat! helaas hadden we geen camera bij de hand, dus je moet ons maar gewoon geloven :)

Dit was voorlopig even genoeg om in 1 keer te schrijven. Als we in Adelaide zijn (overmorgen en nog een paar dagen) schrijven we het vervolg van ons avontuur. En geloof me, er komt nog zoveel moois :D
Dikke kus en tot gauw!
Nog een heel fijn nieuwjaar gewenst aan iedereen en bedankt voor alle leuke berichtjes!